تعمیر کارتیج پرینتر

اگر این مراحل نتواند خطای چاپگر را حل کند، آنگاه در وب سایت کارخانه سازنده بدنبال آن بگردید و یا به مراکز سرویس و خدمات پرینتر مراجعه نمایید.

مراحل ابتدایی برای برطرف کردن مشکل پرینتر به شرح زیر است. شما می توانید در هر

مرحله ای که مشکل برطرف گردید از ادامه دادن مراحل دیگر صرف نظر کنید.

گام نخست

اطمینان حاصل کنید که کابل پرینتر شما به درستی وصل شده است. در صورت شک داشتن، چاپگر را خاموش کنید و کابلهای برق و دیتا (USB) را از پرینتر جدا کرده و دوباره وصل کنید. حالا دوباره چاپگرتان را روشن کنید تا ببینید آیا پیام خطا پاک شده است.

گام 2

کارتریج پرینتر را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها به درستی

نصب شده اند. همچنین مطمین شوید که کارتریج پرینتر تمام نشده باشد. در هر صورت کارتریج پرینتر را درآورده و دوباره نصب کنید و یا اگر کارتریج یدکی دارید آن را جایگزین کنید.

گام 3

در برخی موارد مشکلات عدم چاپ پرینتر و یا چاپ نوشته های کد شده و نامربوط به نرم افزار و درایورهای راه انداز پرینتر مربوط می شود. شما می توانید با پاک کردن و دوباره نصب کردن آنها مشکل را حل کنید.

گام 4

ببینید آیا فایروال کامپیوتر شما مانع کارکرد چاپگرتان نمی شود؟ تنظیمات فایروال خود را باز کنید و فایل اجرایی نرم افزار چاپگر (*.exe) را به عنوان استثنا اضافه کنید یا فایروال را به طور موقت غیرفعال کنید تا ببینید آیا این خطا را برطرف می کند.

گام 5

اگر صفحات به درستی چاپ نمی شوند، تنظیمات چاپ در نرم افزار چاپگرتان را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که حاشیه ها حداقل درست تعریف شده باشند. همچنین اطمینان حاصل کنید که تنظیمات چاپگر را به طور صحیح برای اندازه کاغذ و نوع سندی که می خواهید چاپ کنید انتخاب کرده اید.

گام 6

روی نماد چاپگر در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش کلیک کنید. در قسمت "وضعیت" در صف چاپ، پیام های خطا را بخوانید. با کلیک راست بر روی نوشته ها و در صورت وم گزینه "لغو" را انتخاب کنید.

گام 7

اگر مراحل بالا نتواند خطای چاپگر را برطرف کند، به وب سایت شرکت سازنده مراجعه و مدل چاپگر خاص خود را جستجو کرده و برای یافتن راه حل مشکل به دنبال پاسخ باشید.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها